Huawei kondigt bedrijfsresultaten eerste half jaar 2023 aan

2023.08.15
quarterly results standard

[Shenzhen, China, 11 augustus 2023] Huawei heeft vandaag de bedrijfsresultaten voor de eerste helft van 2023 bekendgemaakt. De algemene resultaten waren in lijn met de prognose.

In het eerste half jaar van 2023 heeft Huawei CNY 39.1 miljard aan inkomsten gegenereerd, met een jaar-op-jaar-stijging van 3,1% en een nettowinstmarge van 15,0%. De ICT-infrastructuuractiviteiten droegen voor CNY 21 miljard bij, de consumentenactiviteiten voor CNY 13 miljard, de cloudactiviteiten voor CNY2.6 miljard, de digital power-activiteiten voor CNY2.5 miljard en de intelligent automotive solution-activiteiten (IAS) CNY126 miljoen.

"Ik wil onze klanten en partners bedanken voor hun voortdurende steun," zegt Sabrina Meng, roulerend voorzitter van Huawei. "Ik wil ook het hele Huawei-team bedanken voor hun solidariteit en toewijding. Huawei heeft zwaar geïnvesteerd in fundamentele technologieën om trends in digitalisering, intelligentie en het verlagen van de CO2-uitstoot te benutten, waarbij we ons richten op het creëren van waarde voor onze klanten en partners. In de eerste helft van 2023 bleven onze ICT-infrastructuuractiviteiten solide en onze consumentenactiviteiten groeiden. Onze digitale energie- en cloudactiviteiten kenden beide een sterke groei en onze nieuwe onderdelen voor intelligente, verbonden voertuigen blijven aan concurrentiekracht winnen."

[1] De hier vermelde financiële gegevens zijn niet-gecontroleerde cijfers die zijn opgesteld in overeenstemming met de International Financial Reporting Standards.

[2] Wisselkoers van eind juni 2023: US$1 = CNY7.2543 (bron: externe bureaus).